Alla inlägg under juli 2012

Av piah - 22 juli 2012 13:18


Idag har jag varit ute och tittat efter hjortronen.

Ramla på dessa men dröjer ett tag till innan dom är klara.Är gärna ute i naturen men

äter inte dessa. Vill inte ha lukten ens på fingarna :) men oundvikligt då jag plockar dessa

för att glädja mina vänner.  Annars känns det som hösten är kommen. men det hoppas jag att det inte är än.          

   


Av piah - 19 juli 2012 00:27

Nu har jag varit vid datan längre                                                                        

än vanligt. När musiken skvalar och jag är inne på Fb försvinner

tiden fort. Bör krypa i säng så jag orkar möta morgondagen.            

                          

Av piah - 18 juli 2012 21:56

Har varit mycket runt mig så bloggen har blivit lidandes.

Nu har jag varit ledig idag så orken har kommit åter. Tänkte passa på och sola lite idag..men den titta fram då och då..fick planera annat då. Hemmet har iaf blivit upppiffat :)

Har haft tanke på att studera inom sjukvården. Har fått chansen att pröva på och trivs med jobbet. Man får ju så mycket av dom äldre. Hitta en kurs som passar mig. Så har kontaktat Af, måste gå via det. 

Då blir det flytt neråt, hem igen.

Beslutet känns bra och vänner är glad jag kommer ner. Blir nog bra i slutändan.

Av piah - 13 juli 2012 11:23

Detta regnväder och jobb har gett mig sån trötthet.

Inte orkat vara här inne på nån dag. Man kan inte vara på topp jämt.

Grejar i tvättstugan nu och i hemmet för att få en lugn och skön helg.

Ha en trevlig helg vad ni än hittar på

Av piah - 9 juli 2012 12:01

2008 hade jag varit sjukskriven och arbetslös en längre tid. Kontaktade arbetsförmedlingen och fick ett intressant erbjudande..Gå en kurs, typ starta-eget. Jag nappade.

På denna kurs fick jag leka med en tanke..vad skulle du vilja starta om du fick välja?

Svaret kom direkt. Gick efter mitt stora intresse..Dans och dansbandsmusik.

Vara maneger för mindre kända orkestrar. På den tiden hade min sambo ett dansband som var

mindre känt. Ideen togs emot med glädje när jag presentera den för lärarna. Så jag satte igång.

Fixace en hemsida, sökte orkestrar..även artister hörde av sig till mig.

Hade dansband från Skåne-Piteå. Hårdrocksgäng, trubadurer, vissångare, dansband..jissses så kul att det växte och syndes att det behövdes en som brydde sig om dom som sällan fick komma ut och synas.

Tyvärr lyckades jag fixa spelningar till några..andra inte.

Var mycket tid och jobb som fick läggas på detta. Tyckte det var roligt. 

Sen tog jag en paus, då min sambo gick bort. Orkade inte, var ju dels för hans skull jag starta detta.

Tiden gick och jag funderade ibland att börja igen..men orken o modet svek mig.

Gick månader så en dag tänkte jag..Starta detta igen hade sambon velat. Jag började igen.

Hade kvar dom gamla artisterna och nån ny kom in på sidan. Nu var det verkligen svårt att få till nåt.

Arrangörerna var lite fega tyckte jag. Inget klankande eller så..bara mitt tycke.

Varför inte våga satsa på att ta dit nån mindre känt band..kan bli en flopp eller succe. 

tror det gick ett halv år så la jag ner det för gott. Jag fick jobb så nu fanns inte orken.

Saknar allt detta, liten tanke börjar gro..kanske börja igen. Får se framöver.



Av piah - 9 juli 2012 11:05

Efter ett kvällspass hos mina gummor och gubbar tog det en stund innan jag varva ner.

Väl i säng hade jag lite svårt att somna, varmt. Öppnar jag fönstret så börjar den katt som aldrig varit ute att skrika..

väljer då att han den stängd.

Morgonen blev det sovmorgon..Skönt. Upp och gjorde kaffe, solen är uppe. Såg bra dystert ut på kvällen.

Vad dagen ska bestå av vet jag inte än. Tar som den kommer.

Gör det som faller mig in. 

 

Av piah - 8 juli 2012 22:09

Helgen har bestått av jobb och dans. Kanske inte konstigt det känns

som jag går på sista versen. 

Bytte skift i lördags, slutade tidigare. Söndagen bytte jag också så jag börja senare. Ville så gärna kunna dansa till Streaplers när dom ändå var här på Täfteå Logen.

Blev en kväll med mycket folk, ca 1000 inlösta. Dansades från första början, knuffande och puttande. Syndes att dom som inte brukar vara ut fanns där. Då brukar det bli stökigt på golvet. Och så en del som intagit för mycket alkohol.

Orkestern spela den ena gobiten efter den andre..ibland vart jag 15 år :) gamla och nya låtar. 

Efter första paus började det droppa av folk..lite bättre utrymme vart det.

När väl dansen var slut så apploderades dom fram igen..spelade 2 snabba låtar..apploderades fram igen..spelade 2 jätta snabba bitar, vad folk hade kul..några stod nedanför scen och applodera mm..Jissesvilken glädje det fanns..ja hela kvällen.

När det väl var slut så köpte jag nya Cd:n som spelades i bilen på väg hem.

Den resan skulle få varit längre. Vad gott jag mådde.

Klart lyckad danskväll med en super bra orkester


Av piah - 6 juli 2012 22:41

Nu har det varit mycket på jobbet 2 dagar, men det har gått ändå.

Att jobbat på restaurang hjälper till. Är det mycket att göra så är det på 2 olika sätt.


Sen har det varit ett kalas väder 2 dagar..Äntligen är sommaren här.

Ska inte klaga men det gör man iaf..VARMT!! och på det så har jag kommit i klimateriet..Suck.

Det svallar och har sig, ändå har jag rätt lindrigt. Det är nåt man får ta det oxå.


Nu nalkas sängen. Jobbar dag i morgon, börjar tidigt.


Natti Natti

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna här inne


Ovido - Quiz & Flashcards